czwartek, 13 stycznia 2011

Z ksiażką wśród zwierząt

Cieszę się ,że zwierzęta doczekały się wreszcie własnego wyzwania czytelniczego, bo jak tu nie poświęcić uwagi istotom, które od zawsze fascynowały i przerażały, bywały obiektami kultu i najwierniejszymi towarzyszami? Mam nadzieję, że moje lektury również dostarczą mi różnorodnych emocji: rozbawią (Terry Darlington, "Z wąskim psem do Carcassonne"), wzruszą (Ota Pavel, "Śmierć pięknych saren"), wywołają dreszczyk na plecach (Daphne du Maurier, "Ptaki") lub przeniosą w baśniowy świat (C.S. Lewis, "Lew, czarownica i stara szafa"). Piątej pozycji nie deklaruję- w swoim czasie przekonam się, co podyktuje mi zew natury. ;)

Dotychczas przeczytałam:
  • Terry Pratchett, "Kot w stanie czystym"
  • Lilian Jackson Braun, "Kot, który czytał wspak"
  • Sylwia Siedlecka, "Szczeniaki"(jedna z najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w ubiegłym roku; szkoda, że przeszła bez echa)
  • Wojciech Tochman, "Wściekły pies"
  • Małgorzata Musierowicz, "Tygrys i Róża", "Żaba"
  • George Orwell, "Folwark zwierzęcy"
  • Leonie Swann, "Sprawiedliwość owiec" (i już ostrzę sobie pazurki na drugą część tej przeuroczej powieści, a za informację o jej ukazaniu się dziękuję uczestnikom wyzwania :))
  • Stefan Żeromski, "Rozdziobią nas kruki, wrony"
  • Christopher Moore, "Baranek"
  • Roman Pisarski, "O psie, który jeździł koleją" (pierwsza książka, przy której spłakałam się jak bóbr ;))
  • Melvin Burgess, "Lady. Jak stałam się suką." (bez skojarzeń proszę! :) na kartach tej powiastki bohaterka dosłownie zmienia się w psa)

2 komentarze:

  1. Widzę, że też masz w Planach "Lew, czarownica i stara szafa" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak. :) Słyszałam tyle dobrego o "Opowieściach z Narnii", że postanowiłam wreszcie nadrobić zaległości z dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń